2011. május 18., szerda

feszületkertész

Hűvösvölgyben, a Máriaremetei és Hidegkúti sarkán, a gyógyszertár mellett van egy feszület. Nem egy szép kereszt, nincs is szép helyen. Mellette pár házzal laktunk két és fél évet albérletben, volt alkalmam megfigyelni, milyen gondosan ápolják. Mindig van mellette friss virág, körbesepregetik, kb. olyan szinten gondozzák, mint egy ápolt sírhelyet. Azt persze csak ritkán kaptam el, amikor épp gondozták, mindig egy idős néni (nem biztos, hogy mindig ugyanaz) ténykedett a kereszt körül. Hétfőn gyógyszertárba mentem Emmával, ott volt egy néni, hatalmas zacskókból rózsákat vett elő és vágta le a szárukat. Szóba elegyedtem vele, mondta, hogy nem csak ő gondozza és hát "van elég virág, miért ne jutna Jézuska kertjébe is?". Többek között felmerült, nem szokták innen ellopni a virágokat? Nemrég volt anyák napja, nagyjából tisztában vagyok a hűvösvölgyi virágboltok áraival. Azt válaszolta, na és? Akinek az az öröme, az is megkapja és mosolygósan igazgatta tovább a rózsákat.
-Köszönöm!
-Én köszönöm! - és hazajöttünk.
Jó dolog, hogy vannak akik felszedik a szemetet az utcán, de még jobb, hogy vannak ilyenek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése