2011. május 4., szerda

magyar futózsenik

Két kivételes hazai futón akadt meg a szemem az utóbbi napokban. Az egyikre a Helyi téma újságban, ő Orbán Csaba, alias Ezüsthegyi Kabóca. A pali alig lát, szinte csak periférikus látása van, ott is homály. Erre megnyeri a 100 km-es ultramaratont (méghozzá 8:28 alatt, te jó ég!) és terepfutásokon is részt vesz, ahol pedig nem egyszerű tájékozódni. Most arra gyúr, hogy ott lehessen 2012-ben a Paralimpián a maratonon, ahová 2:55 a szintidő a biztos induláshoz, erről a blogján is ír, drukkolok neki! Szintén a blogján olvastam, hogy sört is iszik verseny közben. Más ultramaratonos beszámolókban is olvastam erről, ki kéne próbálni... eddig csak utána ittam, ha volt az ajándékcsomagban: a Sparon egy doboz Borsodi, most, a Samsung HHH-n egy korsó alkoholmentes Erdinger, ami akkor és ott igenis jól esett :) A kólát is sokan írják, de az elég általános lehet, mert a víz és izontóniás italok mellett a nagyobb versenyeken ott van a frissítő pontokon. Annak ellenére, hogy a Coca-Cola a világ egyik legfinomabb itala, verseny közben nekem csak mérsékelten jön be, ahogy a cukros izobigyók is, mert baromira tapad tőle utána a nyálam.
Messzire kanyarodtam, szóval a másik csóka Tóth István, ő megnyerte az Északi-sark maratont, merthogy ilyen verseny is van. Hóban, -32 fokban 4:54 alatt? Milyen szíve és tüdeje lehet! Akit érdekel egy rövid video interjú vele, megtalálja a futoblogon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése