2011. április 23., szombat

iPad

Kész, beszippantott. Amikor megrendeltem, még reménykedhettem, hogy majd tulajdonosként kritizálhatom az Apple újabb marketingfogását. Tegnap jött meg és hát nincs sok kedvem kritizálni, szuper a kütyü! A StarKing-nél (eddig csak almaként ismertem, gyerekkoromban a kedvencem volt, most már Apple reseller is) rendeltem meg. Hogy miért? Az Allee-ben voltunk moziban, ott gondoltam arra, hogy na, eltelt az iPad2 bemutatója óta 2 hét, talán már kézbe lehet venni, meg lehet rendelni pultnál is. A mozgólépcső mellett van ez a bolt, mondták, hogy mutatóban sincs, csak neten tudom rendelni, 2 hét alatt hozzák. Egye fene, szimpatikus üzlet volt, csak 2-3 ezerrel drágább, mint a legolcsóbb helyen, rendeltem és tényleg kijött két hét alatt. Biztos, hogy nem vagonokkal adnak el, mert felhívtak, hogy most jött 1 darab, fenntartom-e a rendelésem, mert ha igen, utaljak és küldik. Utaltam és küldték. A nagycsaládos bográcsos halászlés esemény miatt csak késő este nyomkodhattam, de beleszerettem.
Jönnek itt a tesztekben processzor sebességgel meg képernyő felbontással, pff... Mi a jó benne nekem?
Először is: nincs bootolás, megnyomom a gombot és minden él (ne felejtsük el, ez tkp. egy nagy iPhone!). Nem lesz legközelebb, hogy Réka épp akkor kérdezi meg, hogy mikor is kezdődik holnap a film, amikor lecsaptam a laptop fedelét (valamiért a Win7 egyik laptopomon se szereti ha hibernálom). Nincs benne ventillátor, tök kussban dolgozik és nem melegít ott, ahol nem kéne. Egész este nyomogattam, wifin töltögettem, videókat néztem és még mindig 90% felett van, azaz ha néha iTunes-al szinkronizálok, akkor külön nem is kell tölteni. Az érintőképernyője mind kinézetre, mind kezelésre nagyon profi, de ez nem meglepetés az iPhone után, nézzük mire való?
Email és netezgetés. Ha már csak ezt tudja, akkor a fenti tulajdonságok miatt is versenyképes a laptoppal, már akinek a fenti tulajdonságok fontosak. Még nem sokat használtam, de pár Eurot elköltöttem már az Appstore-ban, az Apple netes áruházában. Van már pl iBook-om, azaz elektronikus könyvolvasóm. Próbáltam világosban és sötétben is, tényleg kellemesebb olvasni rajta, mint laptopon, egyelőre a Monte Christo grófja van meg, többek között ez is ingyen letölthető. Facebook, youtube és hasonlók külön alkalmazással direktben elérhetők, ez oké, mobilneten egyiket se nyomkodom sokat. Ami nekem a legnagyobb durranás, az az iPad-re optimalizált média. Megvettem például a legújabb AutoBild-et, az április 21-i számot. Sokkal többet nyújt, mint a papír alapú újság! Egyrészt iPad-en hamarabb letölthető, mint hogy megjelenne a standon, másrészt olcsóbb, de az a pár eurocent még nem lenne döntő szempont, szeretem kézbe venni a papírt. A szöveg közé szerkesztett ábrák egy része nagyítható, mások lapozhatóak, azaz sokkal több képet kapok, ami egy autós lapnál nem hátrány. Ugyanígy egy ilyen számhoz egy rakat video is tartozik (több percbe tellett letölteni 3Mb/s mobilneten) és megoldották, hogy a keresztrejtvény is kitölthető legyen iPad-en, klassz!
Most töltöm le a lejátszót, ami számos video formátumot lejátszik, előfizetek még pár lapra és rendben van, elképzelésem szerint itthon már csak munkára veszem elő a laptopot, remélem nem sokszor :)
Ja, és nem, nem is akarom megindokolni, hogy miért nem az első generációt veszem meg most 20%-al olcsóbban, amikor az iPad2 új funkciói (kamerák meg hasonló marhaságok) hidegen hagynak. Jobs terve bevált, beálltam a sorba, mostantól az Apple logóval minden el tudnak nekem adni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése