2011. április 13., szerda

mennyiért is tekerünk?

A BAM számolja, hogy mennyi kalóriát égettem, mennyi CO2 kibocsátástól szabadítottam meg a bolygót és mennyi benzint spóroltam. Április 4-e óta 5-ször tekertem munkába, ez 164 km, 31 kg CO2, 4841 kalória, 3432 Ft. benzin. Az utóbbi azért nem egyértelmű nyereség. Egyrészt például tavaly ősszel, ha jól emlékszem, csak egyszer mentem egyedül autóval, a többi alkalommal utas voltam vagy villamosoztam. Másrészt a bringára is kell költeni, hegyen lakom, nehéz vagyok és hajtós, kap rendesen. Tegnap a felnim hasadt fel (lsd. kép), a bő 6000 km alatt "szétfékeztem", ahogy az egyik bringaboltos mondta a három közül, ahol hazafelé megálltam felnire vadászva. Volt már két nyeregcső törésem, egy kormányszarv törésem és annyi defekt, amennyi egyetlen ismerősömnek sem.. Azért ez is költség, a hátsó agyat már ki kellett tisztítani, most is van egy-két törött küllőm, korábban is cserélni kellett párat, szóval úgy döntöttem új agy, új küllők, új felni. Ez közepes minőségben (azért el kell bírnia a súlyomat) majdnem 20 000 Ft. lesz. A defektek még többe kerültek, egy időben sorra vettem a belsőket, ma már szinte kizárólag csak foltozom a gumikat. És akkor ott van még az amortizáció, ennek a hatezernek a nagy részét 4-5 nyári szezon alatt tekertem bele, jó, ha most 30-ért el lehetne adni a bringát...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése